Wickes Case Study
Planowanie przyszłego sukcesu
Integracja sieci sklepów ofline z kanałem e-commerce
Cel
Wickes ma ponad 200 sklepów na terenie Wielkiej Brytanii. Inwestowanie w duże, fizyczne sklepy jest kosztowne i musi być poparte szczegółowym analizami potwierdzającymi rentowność inwestycji, zwłaszcza że klienci coraz częściej decydują się na zakupy online. Wickes musi zdawać sobie sprawę z roli, jaką nowy sklep będzie odgrywał dla klientów w wielokanałowym świecie, a także czy nastąpi ewentualna kanibalizacja sąsiedniego sklepu. Zakupy klientów są bardzo zróżnicowane - od zakupu puszki farby po projekt luksusowej kuchni. Jak najlepiej uchwycić to zróżnicowanie w modelu prognostycznym?
Strategia
- Zrozumienie profilu klienta oraz poziomu wydatków na różne kategorie produktów z gamy Wickes
- Stworzenie niestandardowego rozwiązania na niewielkim obszarze geograficznym
- Budowa 2 niezależnych modeli
- Model grawitacyjny do prognozowania sprzedaży Core DIY
- Model mieszany, w tym regresja przestrzenna w celu rozwiązania problemu sprzedaży działu Kuchnia & Łazienka.
- Szczegółowa analiza na przykładach z życia wziętych w celu zrozumienia i potwierdzenia kanibalizacji sprzedaży, która ma miejsce w całym regionie po otwarciu nowego sklepu
Rezultat
„Naszym priorytetem było stworzenie spójnego i szczegółowego podejścia do prognozowania kanibalizacji sprzedaży dla całej sieci. Jesteśmy zachwyceni analizą wraz objaśnieniami, które przekazał nam GEOLYTIX. Nasza wiedza na temat lojalności klientów, obszarów oddziaływania, wpływów i oczekiwanej wydajności sklepu stanowi podstawę do podejmowania trafnych decyzji. Na wyciągnięcie ręki mamy narzędzia do programowania i mapowania, których możemy używać do planowania nowych lokalizacji, a w razie potrzeby – zespół ekspertów w zasięgu telefonu.”
Chris Sweeney, Customer Insight Director, Wickes.