Dominos Case Study
Planowanie sieci dla franczyzobiorców.
Optymalizacja wykorzystywanych nieruchomości
Cel
Dodanie franczyzobiorców do tego zestawu dodaje kolejny wymiar w planowaniu sieci. Naszym celem jest wsparcie strategii Dominos, aby była numerem jeden na rynku pizzerii w każdej okolicy, koncentrując się na rentowności franczyzobiorców. Zrozumienie dostaw, odbioru, konkurentów, mikro rynków i cen.
Strategia
- Zrozumienie faktycznych czynników determinujących obroty nowo otwieranych restauracji oraz kanibalizacji sprzedaży istniejących punktów.
- Budowa modelu statystycznego przewidującego obroty nowych restauracji oraz wielkość kanibalizacji w istniejących punktach.
- Poprawa istniejącego procesu oceny nowych lokalizacji.
- Stworzenie ram dla wyznaczania optymalnych lokalizacji dla docelowej sieci restauracji.
Rezultat
Współpraca z GEOLYTIX pozwoliła nam stworzyć spójne podejście do procesu oceny nowych lokalizacji, poznać obszary, w których mieszkają nasi klienci, zrozumieć sprzedaż zarówno na poziomie pojedynczych restauracji jak i poszczególnych regionów.
Craig Donnellan, Szef Działu Planowania Nowych Lokalizacji