Background Image for Co-op

Co-op Case Study

Połączenie Nauki i Doświadczenia

Czy jest możliwe zautomatyzowanie tworzenia catchmentów

Cel

Co-op z ponad 3500 sklepów w całej Wielkiej Brytanii i jest lokalnym wyborem dla wielu klientów. Zrozumienie głównego catchmentu jest kluczowe aby dokładnie prognozować sprzedaż w nowych sklepach i zrozumieć potencjalną kanibalizację.

Co-op ma własny zespół analityków ds. lokalizacji, którzy mogą tworzyć główne catchmenty, ale jest to proces czasochłonny. Stosowanie prostych reguł dotyczących odległości i udziału w rynku nie jest wytarczające; catchmenty są zbyt różnorodne i są pochdną również czynników takich jak format sklepu, rodzaj lokalizacji oraz konkurencja.

Naszym celem było ustalenie wraz z zespołem Co-op w jaki sposób najlepiej zautomatyzować tworzenie catchmentów tak aby uwzględniały wszelkie niuanse poszczególnych lokalizacji.

Strategia

  • Wyliczenie udziałów rynkowych na podstawie danych lojalnościowych klientów Co-op
  • Analiza i wybór najskuteczniejszych czynników lokalizacyjnych przy zachowaniu możliwie największej dokładności
  • Zbudowanie zestawu różnorodnych catchmentów przy użyciu różnorodnych metod w oparciu o setki catchmentów analizowanych wraz z zespołem Co-op
  • Stworzenie nowego algorytmu
  • Identyfikacja „break pointów” w udziałach rynkowych oraz wytyczenie naturalnych kształtów catchmentów, które odzwierciedlają zmiany zachowań klientów
  • Stworzenie łącznej oceny odległości, udziałów rynkowych oraz zestawu reguł do intuicyjnego obliczania podziału dla nowych reguł

Rezultat

Ten projekt był nie tylko udany, ale sprawiał nam dużą satysfakcję. Geolytix zrealizował go w naszej siedzibie, dzięki czemu mogliśmy pracować jako jeden zespół; Doskonalenie umiejętności członków naszego zespołu w zakresie algorytmów i zapewnienie wiedzy o lokalnych catchmentach dało oczekiwane efekty. W efekcie otrzymlaliśmy zautomatyzowany proces, który umożliwia nam regularną aktualizację naszych catchmentów dzięki czemu mamy o wiele lepszy wgląd w nasze strategiczne rekomendacje, oszczędzamy czas, który możemy poświęcić na inne działania. Z pewnością chętnie zastosujemy ten sposób współpracy z firmą Geolytix w innych projektach.

Jen Carmichael, Head of Property Strategy & Insight

Jeśli chececie dowiedzieć się więcej

Ludzie, którzy pracują w Geolytix, podzielają naszą wizję i wartości. Kierujemy się przekonaniem, że najlepszą pracę tworzy szczęśliwy, oddany i zaufany zespół.

Kontakt