Camelot Case Study
Zrozumienie algotytmu działania klientów loterii
Jak prognozujemy gdy nie mamy danych kart lojalnościowych?
Cel
Camelot ma ponad 45 000 terminali w wielu różnych formatach, a także musi zapewnić terminale dla kodów pocztowych z ponad 2000 mieszkańców. Bez karty lojalnościowej Camelot nie wie, kto dokonuje zakupów w fizycznych sklepach. Jak przewidzieć przyszłe potencjalne przychody z nowych terminali loteryjnych, działań marketingowych i innowacji produktowych.
Strategia
- Analiza zachowań obecnych klientów, w celu stworzenia modelu prognostycznego.
- Wykorzystanie ankiet, danych dotyczących mobilności i zachowań online do modelowania zachowań zakupowych.
- Zrozumienie wpływu danych demograficznych na obroty poszczególnych oddziałów
- Stworzenie platformy, która zapewni funkcje analityki terenowej i mobilnego rejestrowania danych w celu poprawy efektywności oraz dokładności procesu prognozowania.
Rezultat
GEOLYTIX zmienił nasz proces planowania nowych lokalizacji co miało fundamentalne znaczenie dla osiągnięcia strategicznego celu jakim jest maksymalizacja rozwoju naszej sieci - naprawdę nauczyli nas podejmować lepsze decyzje tam, gdzie lokalizacja ma znaczenie.
Paul Clarke, Manager ds. Planowania Sieci Detalicznej